کوچینگ

ممکن است با خودتان بگویید اصلاً خود شناسی به چه دردی میخورد؟

چرا باید سراغ آن برویم؟ آن هم در شرایط فعلی که سرمان خیلی شلوغ است و مدام درگیر زندگی خود می باشیم و گاهاً درگیر روزمرگی هم میشویم

دیگر وقتی نمی ماند که بخواهیم صرف شناختن خودمان بکنیم؟

گیریم هم شناختیم، چه بدست میاوریم؟

یک لحظه صبر لطفا!

زندگی ای که همیشه ارزویش را داشتید را بدست میاورد

ایا همین یک مورد کافی نیست که وقتی در حال مردن هستیم حسرتی نداشته باشیم؟

مشاهده ویدئو

  • رسالت یعنی چه؟
  • چرا باید دنبال رسالت فردی خود باشیم؟
  • پدر و مادرمان به دنبال رسالت فردی و خودشناسی بوده‌اند که حالا نیاز باشد ما همین کار را انجام دهیم؟

کمی جستجو کرده باشید می‌دانید که روش‌های متفاوتی برای پیدا کردن رسالت فردی و حتی خود شناسی وجود دارد اما ما در این دوره وی آی پی سعی می کنیم از دیدگاهی تازه و اما بسیار کاربردی در تشخیص رسالت فردی و خودشناسی قدم برداریم به طوری که در انتهای این دوره شما به راحتی بتوانید رسالت فردی خود را پیدا کرده ، به شناخت بسیار عمیقی از خود رسیده باشید،لایه های شخصیتی خود را کنار زده و به عمیق ترین بخش های ضمیر ناخودآگاه خود نفوذ کرده و بعد از به دست آوردن تمام اینها تصمیمات راحت تر و بهتری برای زندگی خود بگیرید چرا که ممکن است دچار سردرگمی در زندگی شده باشید یا حتی ممکن است همین الان سردرگم باشید.

در انتخاب هایتان سردرگمی میان آنچه که دلتان می خواهید و آنچه که در حال رخ دادن است، سردرگمی میان یک تصمیم بزرگ و اینکه باید بدون داشتن هیچ معیاری این تصمیم گیری را انجام دهید.

و یا شاید هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید با خودتان می گویید ای وای باز هم یک روز دیگر شروع شد و من مجبور هستم سر کار بروم و یا کارهایی را انجام دهم که اصلا علاقه ای به آنها ندارم و یا ای کاش میشد کارهایی را انجام دهم که حداقل اندکی آنها را دوست داشتم تا برایم تبدیل به عذاب نمی شد و در نهایت هم این کلافگی می تواند شما را مجبور کند که روزتان را با انجام کارهای بیهوده ای مثل گشت و گذار بی هدف در فضای مجازی ، تماشای تلویزیون و یا پرسه زدن در خیابان و … سپری کنید.

 

قرار گرفتن در چنین وضعیت هایی نشان می‌دهد که ما از آنچه در سر داریم و حتی از ته دلمان به آنها علاقه داریم فاصله داریم و بی خبریم.

به طوری که نمی توانیم حتی رویایی شخصی خودمان را دنبال کنیم ، نمی‌توانیم آن را پیدا کنیم ، چه برسد به اینکه بخواهیم با توجه به آن کسب و کاری هم راه بیندازیم.

مشاهده ویدئو

همه چیز از آنجا شروع شد که نمی توانستم از بین تعداد علاقه مندی های زیاد خود آنچه را که واقعا از ته دل آن را دوست داشتم را پیدا کرده و به دنبال آن بروم. از یادگیری زبان انگلیسی و تدریس آن گرفته تا موسیقی و برنامه نویسی اندروید

و حتی افتادن به فکر عوض کردن رشته تحصیلی ام که آرزوی خیلی ها بوده که در آن رشته و در همان دانشگاه قبول شوند

عدم توجه به یکسری سرنخ ها و نشانه ها باعث شده بود که مسیری را طی کنم که بعد از 13 سال متوجه شوم چیزی که ارزویش را داشتم نبوده . چون اصلا خودم را در این حد نمیشناختم، کشف رسالتم که جای خود دارد.

زمانی که کلمه خودشناسی را می شنویم گاه ممکن است با خود بگوییم که من وقت  ندارم که در روز گوشه کناری بنشینم در خود فرو بروم تا بتوانم پرده از رازهای درونی خودم بردارم در خود سفر کنم و در انتها بتوانم خود را بشناسم.

ولی در این دوره وی آی پی ما قرار نیست همچین کاری را انجام دهیم بلکه سعی کردم تا جایی که شده از دید علمی به این موضوع بپردازم به طوری که در انتهای دوره شما بتوانید هر آنچه را که از خودتان نیاز دارید بدانید تا بتوانید ادامه مسیر خود را همان طور که دلتان می خواهد نقشه کشی کنید و  راهتان را پیدا کنید.

به همین دلیل در طول دوره ما از روشهای استفاده می کنیم تا بتوانیم به این نتیجه برسیم که از زندگی چه می‌خواهیم خود واقعی ما چه کسی است چه هدف هایی داریم دیدگاه ما نسبت به آینده و زندگی چیست و چه ارزش هایی را در زندگی دنبال می‌کنیم و به طور کلی بتوانیم یک جهت مشخص و دلخواه را برای زندگی خود پیدا کنیم با دشمن درونی که در خود ما وجود دارد آشنا شویم و بدانیم که در چه قسمت هایی به چه صورت دام هایی برای ما پهن کرده تا بتواند جلوی حرکت ما را بگیرد و این خصلت برمی‌گردد به خاصیتی از مغز خودمان که به آن حفظ حالت موجود مغز می گویند که با توجه به فیزیولوژی مغز خاصیت مفیدی هم هست اما با شرایط فعلی می‌تواند بسیار ما را عقب نگه دارد و در انتها این بسیار مهم است که بتوانیم تغییراتی را که پیدا کردیم و به آن آگاه شدیم را در زندگی خود حفظ کنیم تا بتوانیم در درازمدت یا حتی کوتاه‌مدت نتیجه دلخواهی که می‌خواهیم را بگیریم و زحماتی که تا به اینجا کشیده ایم به هدر نرود . تمام این ها به این دلیل است که ما انسان ها، تک به تک منحصر به فرد هستیم و برای همه ما خداوند یک رسالت خاصی را در نظر گرفته.

این کارها را انجام می‌دهیم تا تقلید کار نباشیم و بتوانیم پیدا کنیم و یاد بگیریم که در هر لحظه از زندگی واقعی خودمان چگونه باشیم که بتوانیم بهترین رضایت و بالاترین کیفیت را از زندگی خود به دست آوریم که از طریق قلب خود به آن افتخار کرده و عطش درونی که در تمام ما انسان ها وجود دارد و آتش آن زبانه می کشد را برطرف کنیم

مشاهده ویدئو

ولی آیا این به این معنی است که از بعد از آن ما هیچ وقت سردرگم نخواهیم شد؟

چرا ممکن است این اتفاق بیفتد اما وقتی که با اطلاعات صحیح و واقعی بتوانیم خودمان را بررسی کنید و در کنار تمام اینها خودمان را خوب بشناسیم درصد خطای این اتفاق خیلی کم است. فکر کنید شما یا باید خودتان را بشناسید و درصد خطای پایین را تجربه کنید یا کلاً نشناسید و درصد خطای بالایی را در زندگی خود ببینید.

یک بار دیگر به موضوع سردرگمی برمیگردیم فکر کنید که در چه مرحله ای از زندگی خود سردرگم هستید یا سردرگم بودید.

انتخاب نوع دوست

انتخاب نوع سبک زندگی

انتخاب شغل

انتخاب رشته تحصیلی

انتخاب رشته دانشگاهی

انتخاب نوع پوشش و غیره

انتخاب نوع تفریحی

انتخاب همسر

مشاهده ویدئو

حالا این را در نظر بگیرید اگر قرار باشد در تک تک این ها آزمون و خطا کنید تا بتوانید نهایتاً از سردرگمی بیرون بیاید چقدر از وقت و انرژی شما هدر می رود

13 سال از عمر من در همین آزمون و خطا ها هدر رفت

و بعد از آن تصمیم گرفتم به مخاطبان رشدی که در این زمینه و با همین مسئله دست و پنجه نرم می‌کنند اطلاعات و تجربیات و دانش خود را به اشتراک بگذارم تا آن‌ها این ۱۳ سال را تجربه نکنند و تا جایی که ممکن است آن را تبدیل به یک ماه دو ماه نهایتاً یک سال بکنند ، آن هم بسته به تلاش خودشان.

با همه این ها خدا را شکر می‌کنم که ۱۳ سال تبدیل به ۳۰ سال نشد به این صورت که بعد از سی سال تازه بتوانم راه خود را پیدا کرده و بنا به رسالتی که دارم کار مورد علاقه خودم را انجام بدهم و از آن لذت هم ببرم.

حالا به نظر شما آیا ازمون و خطا کردن و صرف کردن چند روز تا چند سال  عاقلانه تر است یا اینکه با سرمایه‌گذاری بر روی خود در این دوره بتوانید تمام جواب هایی را که ممکن است بعد از هدر دادن وقت و انرژی خود به دست آورید را کسب کنید؟

برای ثبت نام کوچینگ VIP فرم زیر را پرکنید.

لازم به ذکر است خودشناسی و رسالت فردی در همین است که ما می‌توانیم با پیدا کردن و بروز دادن خود واقعی مان زندگی سالم تر و شاداب تری را داشته باشیم و از آن لذت ببریم

مطمئن باشید تا زمانی که به آگاهی نسبی از خودتان نرسید همیشه افق زندگی شما تاریک می ماند و حتی اگر به طور اتفاقی به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنید باز هم از درون حس ناامیدی و دلسردی می کنید و عطش درونی که دارید پابرجا باقی می‌ماند و حال دلتان خوب نیست

چیزی که ما سعی می‌کنیم در این باره تمامی آنها را برطرف کنیم و در انتها تکلیف شما با خودتان مشخص باشد و در یک جمله نقشه خودتان را بلد باشید.

ممکن است با خود بگویید من خودم را می شناسم و می دانم چه کاری را انجام دهم پس لزومی ندارد در این دوره شرکت کنم. یادتان نرود داشتن درک خوبی از واقعیت وجودی خودتان یک قدم شما را نسبت به کسانی که درک خوبی از خودشان ندارند جلو می‌اندازد که باعث می شود مطالبی را که شاید برایتان آشنا باشد را بهتر و شفاف‌تر درک کنید اما این را هم به یاد داشته باشید که همیشه یادآوری از یادگیری مهم تر است

و اینکه تمامی افرادی که حتی تکلیفشان با زندگی و خودشان کاملا مشخص است در کنارشان یک کوچ یا منتور دارند تا درصد خطاهای احتمالی شان را باز هم پایین تر بیاورند و بتوانند بهترین نتایج خاص خودشان را کسب کنند و این شامل حال افراد موفق کشور خودمان هم میشود از فوتبالیست های عزیزمان گرفته تا مدیران کمپانی های بزرگ

. ولی در بخش‌هایی که ما می‌خواهیم درباره دشمن درونی خود مان جستجو کردهو آنها را بشناسیم و بدانیم کجاها چه دام هایی را برای ما پهن کردند و اینکه بتوانیم تغییرات پایدار را در زندگیمان ایجاد کنیم همواره مطالب جدیدی برای یادگیری وجود دارد که حتی باید به کارگیری یکی از آنها در زندگی مان می‌توانیم بسیار بسیار بسیار جلوتر از حتی دیروز خودمان باشیم

شاید هنوز هم متقاعد نشده باشید که شرکت در این دوره وی آی پی خودشناسی و رسالت فردی می‌تواند بسیار شما را جلو بیندازد و به قله خودتان نزدیک ترتان کند

بیایید به مثال‌های واقعی زیر توجه کنیم که از مراجعه‌کنندگانی ست که بارها با آنها برخورد داشته ایم.

داستان علی

علی می خواهد از رشته ریاضی وارد دانشگاه بشود اگر خوب درس بخواند و رتبه خوبی هم می آورد با توجه به شرایط حاکم در جامعه تصمیم می گیرد در بین سه رشته برق مکانیک و عمران یکی را انتخاب کند در صورتیکه بعد از چند ترم می بیند که علاقه‌ای به آن ندارد و اصلا نمی داند که به چه دلیل این رشته را انتخاب کرده و مجبور است در ادامه مسیر هم آن را ادامه دهد ولی کلا از انتخاب خود راضی نیست و این موضوع را می توان از نحوه سر کلاس رفتن های وی و یا کلاس نرفتن هایش متوجه شد >>>  نمونه ای از اتلاف سال ها وقت و انرژی علی را می بینیم.

داستان زهرا

بنا به داغ بودن امروزه بازار پزشکی زهرا تصمیم می‌گیرد بعد از قبولی در کنکور رشته پزشکی را انتخاب کند چون در خانواده آنها هستند کسانی که در این رشته درس خواندند و زهرا نیز تحت همین جو که این رشته بسیار ایده آل او می تواند باشد چون او را نزد خانواده‌اش محبوب تر می کند وارد همین رشته می شود اما متاسفانه بعد از این که درسش تمام می شود و وارد بازار کار می شود می بیند که بعد از فارغ التحصیل شدن علاقه به کارش ندارد حتی با وجود درآمد خوبی که داشته و متاسفانه این مورد می تواند جان انسانها را نیز به خطر بیندازد زهرا علاوه بر اتلاف سال ها وقت و انرژی خود می‌تواند باعث به خطر انداختن زندگی افراد دیگری هم بشود.

داستان مریم

مریم در سن دانشجویی نمی داند که ازدواج کند یا نه

دوستانش را دیده است که بر اثر جمع موجود تصمیم های غلط گرفتند یا اینکه ازدواج می‌کنند و بعد ها میفهمند که زودتر اقدام کردند یا خیلیا بعد از گذشت سال ها میفهمند که برایشان دیر شده و حسرت می‌خورد بازهم اتلاف وقت و انرژی را می بینیم.

داستان ملیکا

ملیکا به عنوان فردی موفق شناخته می‌شود ولی از درون احساس خوبی ندارد حقیقت ماجرا این است که از کارش راضی نیست. ملیکا قبل از ورود به دانشگاه فکر می‌کرد شغل ایده‌آلش است اما بعد از اینکه وارد محیط کار می شود می بیند کاملاً با چیزهایی که در ذهن وی وجود داشت فاصله دارد اطلاعات درستی از قبل از ورود به دانشگاه از رشته هایی که برایشان تعریف می کردند نداشته و نتیجه اینکه با اطلاعات غلطی که به آنها داده اند وارد رشته می شود که حس خوبی به او نمی‌دهد  شاید آنها به دلیل حقوق خوبی که این رشته داشته ملیکا را ترغیب می کند که وارد این رشته شود و نه صرفاً به علت علاقه خودش.

پسری که در دوراهی سربازی و ادامه تحصیل گیر می‌کند و نمی‌داند کدام را انتخاب کند و شاید بعد از انتخابی که کرده ناراضی باشد زیرا انتخابش باب میلش نبوده

دختری که به دلیل فشارهای خانواده نمی‌تواند خود واقعیش باشد و تصمیم می‌گیرد برای رهایی از این وضعیت ازدواج کند

فردی که بعد از چند سال شراکت در کارش می بیند که نمی تواند به این صورت ادامه دهد اصلاً حال دلش با این کار خوب نیست تصمیم می‌گیرد شراکتش را به هم بزنند اما مجبور است به مسیر ادامه دهد.در حالی که از همان اول انتخاب غلطی داشته و خود نیز به این موضوع واقف بوده است اما با این خیال که جلوتر بروم بهتر می شود تا به اینجا آمده است

افرادی که در تعارف های الکی گیر می کنند و وقت و انرژی شان صرف می شود.

مشاهده ویدئو

در تمامی مثال ها و مثال های دیگری که در روزمره و زندگی اطراف خود می بینیم بر است از  جو های روانی یا فشار حاکم بر جامعه و خانواده و تصمیماتی که گرفته می شود که معمولاً طبق خواسته دلی خود فرد نیست و متاسفانه غالباً با توانایی ها علاقه واقعی یا ارزشهای فرد تطابق ندارد.

فکر می کنم تا به اینجای کار قانع شده اید چقدر خود شناسی در زندگی و کارمان معنا دارد .

یکی از مهمترین اهداف خودشناسی این است که برای ما  وقت و انرژی ذخیره می کند و این امر باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز می‌شود، وقت که جای خود دارد.

مشاهده ویدئو

  • درس بخوانم یا نخوانم
  • ازدواج کنم یا نکنم
  • دکترا بگیرم یا نگیرم
  • خانه بخرم یا خانه رهن کنم یا اجاره باشد
  • ازدواج کنم یا سربازی بروم
  • سربازی بروم یا درس بخوانم
  • به شغل کارمندی ادامه دهم یا  کسب و کار خودم را راه بیاندازم
  • همین جایی که هستم زندگی کنم یا بروم
  • همزمان با درس خواندن سر کار بروم یا نه
  • در محل کارم هیچ کس کارش را درست انجام نمی دهد آیا من هم  مثل آنها رفتار کنم یا خیر
  • راه جدیدی را بروم یا جا پای دیگران بگذارم
  • و غیره
  • علاقه ام چیست
  • چه توانایی هایی دارم
  • از استعدادهایم بی‌خبرم
  • نمی‌دانم با رفتن سراغ چه موضوعی بهترین بازخورد را از آن می گیرم
  • چگونه علایق خود را پیدا کنم
  • چه راه هایی برای استعدادیابی وجود دارد

مشاهده ویدئو

با یافتن پاسخ تمامی این ها میتوانید گامی به سمت زندگی ایده‌آل خود بردارید .

 

درست مثل من و دوستانم .

برای ثبت نام کوچینگ VIP فرم زیر را پرکنید.